janneketozambia.reismee.nl

Inspiratie

Ik wil filmpjes opnemen voor de kinderen. Korte informatiefilmpjes over onderwerpen zoals bijv walvissen, IJsland, dus onderwerpen die interessant kunnen zijn om te laten zien. Nog ideeen?

Johan Aben

Snap niet wat je vraagt. Walvissen, IJsland.... ideeën.... de reis bestemming is toch Afrika

Marjolein

Leuk! Vooral filmpjes over dingen die ze niet kennen. Ijsberen, pinguïns, vulkanen? Grote steden: New York? - ik heb nog wel wat foto’s ?Planet Earth heeft altijd mooie filmpjes. National Geographic ook mooie foto’s....

Margreet

Goed idee. Misschien iets over Nederland waar jij vandaan komt. Nuenen waar je woont.

Janneke Mes

Bestemming Afrika, maar ik ga assisteren op een basisschool en neem mijn IPad mee om dingen te laten zien van biologie, aardrijkskunde. Ik ga op zoek op planet earth en ook Nuenen is leuk idee!

Annemarie

Filmpje over hoe kinderen in Nederland bv naar school gaan/sporten/spelen...

Annemarie

Nog even wat;-) op hetKlokhuis.nl kun je ook leuke filmpjes vinden... weet natuurlijk niet of er een computer/tv op school is (iedereen heeft tegenwoordig een telefoon) dan hebben ze vast al wel ns ‘t een en ander gezien. Dus filmpjes over jouw leven, jouw dorp (Vincent)/provincie/land lijkt me erg leuk.
Succes alvast met alle voorbereidingen.
Groetjes, Annemarie

Johan Aben

Ahh... Sorrie. Nu snap ik het pas.?

Gusta

Wat fijn: toch een eigen plekje om tot jezelf te komen.
We kunnen ons indenken dat je verliefd wordt op die mooie kopjes van die kinderen.
Het zal niet moeilijk voor je zijn om contact met de mensen te maken; geniet ervan!

Gusta

Indertijd, in Malawi, vond je dat ook moeilijk: je zou van je eigen "rijkdom" willen geven, maar je weet niet of je daar goed aan doet. Wat is veel? Wat is weinig? Maak je ze blij? Of maak je ze jaloers?
Misschien moet je wel heel lang in Afrika wonen om daar een beetje van te begrijpen. Maar drie weken is ook al heel mooi!

Janneke Mes

De meeste vrijwilligers zitten hier enkele maanden. Dan kun je veel beter iets bijdragen, kun je iets algemeens toevoegen, of iets opstarten, wat blijvender is.
Maar drie weken geeft een heel mooi beeld en zeker op deze manier, waar ik nu echt van heel dichtbij kan proeven van het Zambiase.