janneketozambia.reismee.nl

Weekend

Het is erg warm. Maar we wilden toch lopen naar de markt. Dan maak je veel meer mee. zo word je een kerk binnengeloodst. Omdat we geen mouwen aan hadden mochten we niet verder dan het voorportaal maar we konden alles goed zien. eventje gekeken, mooi om te zien. En verder naar de markt. Dat is een heerlijke belevenis. in elk hoekje zitten, hangen, liggen mensen. Mensen worden gekapt, er wordt gekookt, getimmerd, kleding gemaakt. En als je iets zoekt word je meegenomen. Blijkbaar worden we ook als ‘muzungu’ (wit mens) in de gaten gehouden want onze vragen reizen voor ons uit. En je wordt altijd geholpen. Bij de kleermaker mochten we weer gratis kleine lapjes meenemen om te knutselen. Meteen zelf ook maar een rok en een broek besteld, prachtige stoffen.
we waren helemaal op, bestoft, verbrand toen we thuis kwamen.

Vandaag een heel andere dag: naar de watervallen. De grens over naar Zimbabwe want de Zambiaanse watervallenkant is droog. Even gedoe bij de grens, worstelen door alle verkopers van houten beeldjes, en toen heerlijk de mega watervallen bekeken. Druppeltjes over ons heen. Aan de overkant waaghalzen gezien die in devils pool over de rand naar beneden willen kijken. Echt niet normaal. Over de brug terug weer naar Zambia kom je bungeejumpers tegen. en weer de jongens met de houten beeldjes die nu wel verwachten dat je iets koopt want je bent terug! Hahaha. Langs de enorme vrachtwagens door de hitte terug naar de grens En naar huis om de dag af te sluiten met iets decadens: de zon onder zien gaan op de Zambezi onder genot van snacks en drankjes. 1 giraf, 1 krokodil, en tig nijpaarden gezien met die lieftallige koppies boven het water,…. het meest dodelijke dier van Afrika. En toen ging de muziek benedendeks aan en werd er gedanst. en hebben we de zon niet meer onder zien gaan. Ook omdat het bewolkt was?

morgen onze eerste dag op de school. Erg spannend.

Peter

Heerlijke dagen al, succes morgen dames!

Carola

Klinkt goed allemaal, succes morgen bij jullie eerste dag op school!

kootje van beek

Wauw wat klinkt dat heerlijk en vooral heel Afrikaans! Succes Janneke?

Nathalie

Nou dat was geen alledaags weekend! Gaaf zeg! Succes morgen met jullie eerste dag! ?

Carla

Dit gaat goed daar als ik dit zo lees, morgen maar snel beginnen met les geven anders zou je de smaak van het land wel eens te pakken kunnen krijgen. En blijf je er nog wonen.!!! Ik wens jullie een leuke dag morgen.

Hans en Gusta

Nou, jullie zijn weer helemaal in je element en in lekker warm weer. Wat zit er in die roze schalen? garnalen.? Vandaag bezoek van Ans en Joop. Die zien de foto's nu ook. Goetjes en we kijken weer uit naar de volgende zending.

Janneke

In de roze schalen zitten pinda’s
Leuk, jullie reacties! ?

Marjolein

Al weer veel meegemaakt. Succes op school!

Hanneke

Zo te lezen ben je aan het genieten! Succes op school!

Suzanne

Dat klinkt als een goed weekend! Succes vandaag op jullie eerste lesdag!

Irene de Jong

Succes op school vandaag!

margreet

Nou jullie hebben genoten dit eerste weekend!
Succes op jullie eerste schooldag!

Gerdie

Leuk zo'n weekend en heel veel beesten al gezien! Succes morgen op school. Ik ben heel benieuwd!
Ook naar de bestelde kleding Janneke!

Marcia

Super grappig: Ben er ook geweest, mooie watervallen (alweer 20j geleden). Waar blijft de tijd?! ;-p Benieuwd naar jouw/jullie volgende verhaal ♡♡♡!

Rian

Mooi!
Erg leuk om te lezen en foto's te zien.
Ik vind in NL een markt al leuk,laat staan in zo'n andere sfeer.
Veel plezier morgen met de kinderen!

Hans en Gusta

Er zijn er niet twee, die de watervallen gezien hebben.Je voelt je duidelijk als een vis in het water, wat fijn! En we zijn er trots op dat je dit doet.
Zo krijgen we een levendig beeld van wat je ziet en doet in deze andere wereld.
Zondag gaan we op feest bij Ria en Gabriel vanwege hun zilveren bruiloft.
Groetjes van je mama en papa