janneketozambia.reismee.nl

Woensdag

Vandaag Engelse les gegeven aan kinderen uit groep 3. Je kunt zien dat wij geen spat aan ervaring hadden, moesten steeds harder praten, wij kenden heel snel het woord ‘stilte’ in het nyanga. De linkerflank lag bijna allemaal ook te slapen, of soms zijn ze ook ziek. Een juf kwam ons redden met 1 woord. Toen was het weer muisstil, voor 2 minuten.....in de pauze heb ik ze springtouw gegeven en een elastiek. Das lang geleden dat ik dat zelf had gedaan, gelukkig sloeg de muzungu (ik) geen flater. Het hoofd vd school stond erop dat we bleven eten. Dat eten wordt met veel aandacht en tijd klaargemaakt. Ik stel me er helemaal op in: laat alles maar gebeuren. 2 uur later eten. Daarna over de brede stoffige lange weg in de brandende zon naar de homeworkclub. De aandacht die de kinderen op school niet goed kunnen krijgen, lukt hier beter. Echt leuk om te zien, ze vragen of wij sommen willen maken en we kijken ze na. Zij zijn echt heel nieuwsgierig, en zelfs mijn meegebrachte doorloper, van Silke ooit, dus in het Nederlands, werd driftig gedaan. Nu weer bij het gastgezin, waar een heerlijke douche is, hoewel het water nu even op is. Gelukkig hoef ik niet vaak naar de toilet, ondanks dat ik 3 liter water drink per dag. Dat vindt blijkbaar een andere weg...

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active