janneketozambia.reismee.nl

How red can you get?

Geen foto hiervan maar man,man, wat een hitte! Heen naar school is oké met de fiets, loopt langzaam naar beneden en ben dan nog fit. Maar terug...dan is de fiets een last omdat ik dan een groot stuk loop. Voel me dan een echte Afrikaan, zo slow ga ik dan. Vandaag weer een volle dag. Een vrijwilliger heeft iets nieuws voorgesteld: de leesclub. De school heeft nauwelijks boeken, dus de kinderen lezen steeds hetzelfde. Er zijn nu twee koffers vol met boeken gekomen en in groepen van drie krijgen ze opdracht om samen te lezen. Erg goed. Dan pas zie je hoe weinig ze nog kunnen voor hun leeftijd. Ook rekenen is nog vaak te abstract. Heb net een kubus in elkaar zitten knutselen om goed opp en omtrek te kunnen uitleggen. En verder ben ik meegenomen door the maid ( iedereen die het kan betalen heeft een hulp) naar de naaister, omdat ik te veel mee sjouw naar het project. Dat gaat wreken op mijn Tas van de Solo. Had ik maar kwaliteit moeten kopen... Morgen ga ik op het veld meewerken op de lindafarm. Dat is een gebiedje voor blinden met een school voor hun kinderen. Opgezet door een tiener (!) uit Nederland met fondsen. Mooi initiatief. Morgen moet ik vragen naar de opzichter (vreemde benaming voor een blinde). Ik hoorde dat olifanten laatst de oogst hebben vertrapt....zucht....hou ik nog steeds van olifanten?

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active