janneketozambia.reismee.nl

Zondag

Vandaag een private safari gedaan. De bedoeling was om neushoorns te gaan zien. Maar op de weg erheen al zebra’s, impalas, giraffen gezien. Te voet naar de neushoorns, voor en achter me een bewapende man. Een aantal rangers bewaken de kudde en volgen ze. Altijd. Maar vorige week hebben stropers 2 neushoorns gedood. Nu zitten die stropers in het gevang. Het waren geen ordinaire boeven maar van het magistraat! Verontwaardigde rangers. Met op de achtergrond muziek van lucky dube (zucht) door het park, een paar nijlpaarden, 1 olifant, en apen gezien. Afgezet bij de victoriafalls maar helaas was het water afgeleid vanwege de droogte. Aan de Zimbabwaanse kant waren ze wel heel heftig te zien, zag ik ook van verre, maar ik moest het doen met een lousy straaltje. Volgende keer dan maar even de grens over als ik WEL mijn paspoort bij me heb.? Ach de vergezichten waren mooi. ik liep op het pad een beetje te griezelen, want het was niet druk en er waren wel baboons om me heen. Gelukkig waren er genoeg mensen verder (jongens vooral) die je vriendelijk begroeten, vragen waar je vandaan komt, waar je heengaat, of je ook nog gaat bungeejumpen (No!!) en...nu je er toch bent...of je even wilt kijken naar de mooie zelfgemaakte armbanden?.

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active